Triumph TR6

Rally-prepared

Over de Triumph TR6

See for information in English down below

Triumph TR6 1972

- Rally prepared
- Unieke "Saffron Yellow"
- Dubbele benzinetank
- 2.5L 6-cilinder
- Elektronische ontsteking / K&N filters / SU-carburateurs

De Triumph TR6 is een sportwagen die werd geproduceerd door de Britse autofabrikant Triumph van 1968 tot 1976. Het was de opvolger van de Triumph TR5 en werd aangeboden als cabriolet met een vouwdak. De TR6 was een populaire auto vanwege zijn sportieve uiterlijk, goede prestaties en relatief betaalbare prijs. De auto werd aangedreven door een 2,5-liter zescilindermotor. De TR6 was ook een van de eerste auto's die standaard schijfremmen op alle vier de wielen had. In totaal werden er meer dan 94.000 exemplaren van de TR6 geproduceerd, waardoor het een van de best verkochte Triumph-modellen ooit werd. Vandaag de dag is de TR6 nog steeds een populaire auto onder verzamelaars en liefhebbers van klassieke auto's.

Het betreft hier een unieke uitvoering van een TR6. De rally-voorbereide Triumph heeft veel unieke aspecten in vergelijking met je reguliere klassieke 2-zitter. Om te beginnen, hij is uitgevoerd in een opvallende "Saffron Yellow" tegenover donkerblauw lederen bekleding. Om de stoelen zit er een 4-punts gordel met daarachter een rolbeugel. Op het houten dashboard is er een uitgebreid instrumentenpaneel aanwezig waar je de auto goed mee kan aflezen. De deurpanelen zijn zwart, net zoals het tapijt en de omranding van het dashboard. Sturen wordt gedaan met het klassieke Moto-Lita stuur. De standaard voorbumper is vervangen door 4 stijlvolle mistlampen. Deze bestaan uit 2 verstralers en 2 breedstralers. Het andere uitlaatsysteem vormt een geluid die de 6-cilinder mooi en sportief doet klinken. Onderaan de auto zijn er 15" lichtmetalen velgen van nette kwaliteit aanwezig.

In 1972 werd de Triumph nieuw geleverd in Amerika. Na meerdere jaren in het buitenland te hebben doorgebracht, werd hij in 1993 voor het eerst op Nederlands kenteken geregistreerd. In 1996 heeft de auto deelgenomen aan de tulpenrallye!

Onder de motorkap ligt de getunede 2.5 liter 6-cilinder. Hij is voorzien van K&N filters, Kent Fast-Road nokkenassen, SU carburateurs, elektronische ontsteking en meer. De motor loopt en klinkt geweldig! Het motorblok is gekoppeld aan een handgeschakelde 4-versnellingsbak die soepel loopt en schakelt.

Qua documentatie zijn er diverse handleidingen aanwezig, samen met facturen, waaronder bij specialisten, en meer diverse info.

Een unieke Britste 2-zitter die klaar is voor de rally!

See for information in English down below

Triumph TR6 1972

- Rally prepared
- Unique "Saffron Yellow
- Double fuel tank
- 2.5L 6-cylinder
- Electronic ignition / K&N filters / SU carburettors

The Triumph TR6 is a sports car produced by British car manufacturer Triumph from 1968 to 1976. It was the successor to the Triumph TR5 and was offered as a convertible with a folding roof. The TR6 was a popular car because of its sporty looks, good performance and relatively affordable price. The car was powered by a 2.5-litre six-cylinder engine. The TR6 was also one of the first cars to have disc brakes on all four wheels as standard. In total, more than 94,000 examples of the TR6 were produced, making it one of the best-selling Triumph models ever. Today, the TR6 is still a popular car among collectors and classic car enthusiasts.

This is a unique version of a TR6. The rally-ready Triumph has many unique aspects compared to your regular classic 2-seater. For starters, it is finished in a striking "Saffron Yellow" opposite dark blue leather upholstery. Around the seats, there is a 4-point harness with a roll bar behind it. On the wooden dashboard, there is a comprehensive instrument panel where you can get a good read on the car. The door panels are black, as are the carpet and dashboard surround. Steering is done with the classic Moto-Lita steering wheel. The standard front bumper has been replaced by 4 stylish fog lights. These consist of 2 high-beam headlights and 2 wide-beam headlights. The different exhaust system forms a sound that makes the 6-cylinder sound nice and sporty. At the bottom of the car, 15-inch alloy wheels of neat quality are present.

In 1972, the Triumph was delivered new in America. After spending several years abroad, it was first registered on Dutch plates in 1993. In 1996, the car participated in the tulip rallye!

Under the bonnet is the tuned 2.5-litre 6-cylinder. It is fitted with K&N filters, Kent Fast-Road camshafts, SU carburettors, electronic ignition and more. The engine runs and sounds great! The engine is mated to a 4-speed manual transmission that runs and shifts smoothly.

In terms of documentation, there are several manuals present, along with invoices, including from specialists, and more miscellaneous info.

A unique British 2-seater ready for rallying!

Technisch

Kilometerstand 41.494 km
Bouwjaar 1972
Kleur Geel
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Cabriolet
Aantal deuren 2
Onderhoudsboekje Onbekend
BTW/Marge marge
Kenteken DH-42-03
Aantal versnellingen 4
Vermogen 165 pk
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2498cc
Gewicht 1.083 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top