Goggomobil TS 250-02 Coupé

Over de Goggomobil TS 250-02 Coupé

Goggomobil TS 250-02 Coupé 1962

- Mooie originele staat
- Uniek exemplaar
- Zeldzaam coupé model

De Goggomobil TS 2+2 Coupe werd geïntroduceerd op de IFMA-tentoonstelling van 1957, samen met een aangepaste sedan. Er zijn TS250, TS300 en TS400 en de cijfers geven de verplaatsing aan in kubieke centimeters. De enige grote ontwerpwijziging voor de TS was een wijziging van een ''suicidedoor'' naar een conventionele draaideur in 1963 van serienummer 02-211271. Coupes waren altijd 10-20% duurder dan sedans. Het cumulatieve productievolume van TS is 66.511 stuks.


Niet alleen duurder, maar ook stuk zeldzamer dan de sedan modellen, waren de sportcoupé modellen. Van de sedan uitvoering waren er zo'n 210.000 stuks geproduceerd, en van de sportcoupé slechts zo'n 66.000 stuks. Een aardig verschil dus. Jammergenoeg zijn hiervan slechts maar een klein aantal overgebleven. In 1966 is het bedrijf overgenomen door BMW. 3 jaar na de overname werd de productie van de dwergauto's gestopt en gingen ze verder onder de naam "Glas Isar", waarna ze zich meer gingen concentreren op luxere en vooral grotere auto's.

Het gaat hier om een gele Goggomobil TS 250-02 Coupé uit 1962. Hij is uitgevoerd in een mooie en felle gele lak. Het dak en de bumpers zijn wit wat een sublieme kleurstelling vormt. Wat hem helemaal afmaakt, is het rode interieur. Wanneer je de 'suicide-doors' opent, wordt je verwelkomd met een aantrekkelijk interieur wat bestaat uit rode bekleding en tapijten, een donkergrijs dashboard en een knappe wit bekleden hemel. De handgeschakelde, origineel Duits geleverde 2-zitter heeft een fraaie en harde onderkant samen met knap chroomwerk die de accenten helemaal volmaakt.

Het 2-takt motorblok functioneert netjes en dit is ook te zeggen over de soepele transmissiebak. Qua documentatie is er een oud kentekenbewijs aanwezig samen met diverse catalogussen en een handleiding.

Voor zo'n kleine auto, is het een groot plezier op de weg.

Wij kunnen eventueel het transport van de auto voor u regelen. Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam. Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op.


Goggomobil TS 250-02 Coupe 1962

- Beautiful original condition
- Unique specimen
- Rare coupe model

The Goggomobil TS 2+2 Coupe was introduced at the 1957 IFMA exhibition along with a modified sedan. There are TS250, TS300 and TS400 and the numbers indicate displacement in cubic inches. The only major design change for the TS was a change from a suicide door to a conventional swing door in 1963 from serial number 02-211271. Coupes were always 10-20% more expensive than sedans. The cumulative production volume of TS was 66,511 units.

Not only more expensive, but also a lot rarer than the sedan models, were the sports coupe models. There were some 210,000 units produced of the sedan version, and only some 66,000 units of the sports coupe. Quite a difference. Unfortunately, only a small number of these remain. In 1966 the company was taken over by BMW. 3 years after the takeover, the production of midget cars was stopped and they continued under the name "Glas Isar", after which they started to concentrate more on more luxurious and especially larger cars.

This is a yellow 1962 Goggomobil TS 250-02 Coupe. It is finished in a beautiful and bright yellow paint. The roof and bumpers are white which forms a sublime color scheme. What completes him is the red interior. When you open the "suicide doors," you are welcomed with an attractive interior which consists of red upholstery and carpets, a dark gray dashboard and a handsome white upholstered headliner. The manual transmission, original German-delivered 2-seater has a nice and hard bottom along with handsome chrome work that completes the accents.

The 2-stroke engine functions nicely and this can also be said about the smooth transmission box. In terms of documentation, an old registration certificate is present along with several catalogs and a manual.

For such a small car, it is a great pleasure on the road.

If necessary, we can arrange the transport of the vehicle for you. We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam. We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, please contact us.

Technisch

Kilometerstand 15.720 km
Bouwjaar 1962
Kleur Geel
Interieurkleur Rood
Bekleding Stof
Transmissie Semi-automaat
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Coupé
Aantal deuren 2
BTW/Marge marge
Aantal versnellingen 4
Vermogen 14 pk
Aantal cilinders 2
Cilinderinhoud 245cc

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top