NSU Prinz

4 L

Over de NSU Prinz

See for information in English down below.

NSU Prinz 4 L 1970

- Erg originele staat
- Grotendeels 1e lak
- Origineel NL-auto
- Keurig & origineel interieur
- Slechts 3e eigenaar

De NSU Prinz is een sedanversie van een kleine personenauto van het Duitse automerk NSU. De auto werd onthuld op de Frankfurt Motor Show in 1957. Dit was NSU's eerste naoorlogse auto.

De productie van de Prinz I begon in 1958. De auto is uitgerust met een 583 cm³ tweecilinder luchtgekoelde Heck-motor die 20 pk levert en een topsnelheid van 105 km/u kan halen. Het motorvermogen wordt via een niet-gesynchroniseerde handgeschakelde vierversnellingsbak naar de achteras gestuurd. De Prinz I is verkrijgbaar als tweedeurs sedan en heeft een unibody-constructie, een rechte daklijn en vier zitplaatsen. De Prinz II is sinds 1959 gelijktijdig verkrijgbaar. Dit nieuwe model is qua carrosserie en vermogen identiek aan de Prinz I, maar met een betere uitrusting.

De Prinz II heeft een volledig gesynchroniseerde transmissie en een kunstleren interieur met een beter dashboard, opbergvakken in de portieren en een asbak.
In 1960 werd de Prinz I stopgezet en werd de Prinz II vervangen door de Prinz III. De carrosserie blijft hetzelfde, maar de motor levert nu 23 pk en kan een topsnelheid van 111 km/u halen. De ophanging is verbeterd en de voorste richtingaanwijzers zitten nu standaard onder de koplampen.

In september 1961 volgde Prinz 4 de oorspronkelijke NSU Prinz op. Het chassis en de transmissie waren afkomstig van de Prinz III, maar de carrosserie was gebaseerd op een Chevrolet Corvair-ontwerp en was veel groter dan zijn voorganger. De Prinz 4 is uitgerust met een 598 cm³ tweecilinder luchtgekoelde heckmotor van 30 pk. Dit resulteert in een topsnelheid van 116 km/u.

Het gaat hier om een prachtig en héél origineel exemplaar. Een NSU Prinz 4L uit 1970 om precies te zijn. Het is een origineel NL-auto met slechts 3 eigenaren in de historie. Hij is in een sublieme conditie. De prachtige en grotendeels originele 'Polarblau' lak vormt een geweldige combinatie samen met het ongeschonden bruine interieur. De witte hemel is ook onbeschadigd en origineel. Aan deze klassieker is nog nooit gelast wat hem nog origineler maakt. Kijkend naar de originaliteit, aantal eigenaren en de ongeschonden staat, is er wel uit te halen dat de tellerstand van 50.934 de originele kilometerstand is. De onderkant is helemaal hard en dus roestvrij. Er is een periode-correcte Philips radio aanwezig die een mooi geluid produceert. Hiervan is een radiohandleiding aanwezig.

Qua documentatie zijn er verschillende boekjes en handleidingen aanwezig.

Een hele originele NSU in uiterst sublieme conditie.

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk! Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam. Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op.

NSU Prinz 4 L 1970

- Very original condition
- Largely 1st paint
- Original NL-car
- Neat & original interior
- Only 3rd owner

The NSU Prinz is a sedan version of a small passenger car from the German car brand NSU. The car was unveiled at the 1957 Frankfurt Motor Show. This was NSU's first post-war car.

Production of the Prinz I began in 1958. The car was equipped with a 583 cm³ twin-cylinder air-cooled Heck engine that produced 20 hp and could reach a top speed of 105 km/h. Engine power is sent to the rear axle via an unsynchronized four-speed manual transmission. Available as a two-door sedan, the Prinz I featured unibody construction, a straight roofline and four seats. The Prinz II has been available simultaneously since 1959. This new model is identical to the Prinz I in body and power, but with better equipment.

The Prinz II had a fully synchronized transmission and an artificial leather interior with a better dashboard, storage compartments in the doors and an ashtray.
In 1960, the Prinz I was discontinued and the Prinz II was replaced by the Prinz III. The bodywork remained the same, but the engine now produced 23 horsepower and could reach a top speed of 111 mph. The suspension was improved and the front turn signals were now standard under the headlights.

In September 1961, Prinz 4 succeeded the original NSU Prinz. The chassis and transmission were from the Prinz III, but the bodywork was based on a Chevrolet Corvair design and was much larger than its predecessor. The Prinz 4 was equipped with a 598 cm³ two-cylinder air-cooled 30-horsepower heck engine. This resulted in a top speed of 116 km/h.

This is a beautiful and very original example. An NSU Prinz 4L from 1970 to be exact. It is an original NL car with only 3 owners in its history. It is in sublime condition. The beautiful and largely original 'Polarblau' paint makes a great combination together with the untouched brown interior. The white headliner is also undamaged and original. This classic car has never been welded which makes it even more original. Looking at the originality, number of owners and the untouched condition, it is clear that the odometer reading of 50,934 is the original mileage. The underside is completely hard and therefore rust free. There is a period-correct Philips radio present that produces a nice sound. Of this, there is a manual available.

In terms of documentation, there are several booklets and manuals present.

A very original NSU in extremely sublime condition.

We can also arrange the export documents and transport for you. Insurance for 2 weeks is also possible! We have been trading vintage, classic and modern sports cars for years with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam. We have a wide variety of classic sports cars, should you be interested in the specific details of a particular car, feel free to call us. We are open to negotiating transactions, we can store cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, please contact us.

Technisch

Kilometerstand 50.934 km
Bouwjaar 1970
Kleur Blauw
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Sedan
Aantal deuren 2
APK geldig tot 15-10-2022
BTW/Marge marge
Kenteken 51-15-NJ
Aantal versnellingen 4
Vermogen 35 pk
Aantal cilinders 2
Cilinderinhoud 598cc
Gewicht 548 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top