See for information in English down below
MG B 1.8 GT overdrive
- Prachtige kleurcombinatie met Old English White lakwerk en donkerblauw interieur
- Minilite velgen
- Motolita stuur
- Overdrive
- Elektronische ontsteking
- Recent voorzien van onderhoudsbeurt
- Roestvrijstalen uitlaat
- Slechts twee Nederlandse eigenaren sinds 1991
De MG B: een populaire sportauto zoals hij hoort te zijn: lichtgewicht, wendbaar en een genot om mee te rijden. Deze GT (coupé) betreft een fraai exemplaar die mooi is uitgevoerd in Old English White met donkerblauw interieur en sportieve Minilite velgen. Hij is geproduceerd in 1972 en is in 1991 geïmporteerd naar Nederland, waar hij vervolgens slechts twee eigenaren heeft gehad. De carrosserie is roestvrij en de motorruimte is netjes en droog. Ook het interieur is nog zeer fraai en ademt een Engelse sfeer met het klassieke dashboard, prachtige tellers en fraaie Motolita stuur. Het interieur is voorzien van verwarming en de toegevoegde overdrive zorgt voor een prettige ''5e versnelling''. De achterbank biedt plaats aan twee extra personen en ook deze ruimte en de kofferruimte is zeer netjes. Optisch heeft de auto lichte gebruikerssporen. De roestvrij stalen uitlaat zorgt voor een mooi geluid uit de 1.8-liter 4-cilinder motor die zeer goed loopt en voorzien is van elektronische ontsteking. Recent is de MG voorzien van een onderhoudsbeurt en hij rijdt dan ook uitstekend. Kortom: een echte rijdersauto van een iconische auto klaar voor de zomer om een lach op uw gezicht te toveren.
Algemene informatie over de MG B
De MG B volgde in 1963 de MG A op, een auto die voor MG - onderdeel van The British Motor Company (BMC) - al tamelijk populair was met ruim 100.000 exemplaren. De MG B zou tot 1980 geproduceerd worden en hiervan zijn uiteindelijk nog meer geproduceerd: ruim een half miljoen exemplaren. Naast de roadster zijn ook andere varianten geproduceerd zoals de MG B GT driedeurs 2+2 coupé (1965-1980), de zescilinder MG C (1967-1969), en de achtcilinder MG B GT V8. De MG B was met zijn 1.8-liter motor en 95 pk een stuk krachtiger dan de 1.6-liter MG A. Naast prestaties en rijeigenschappen moest de MG B hoog scoren op het gebied van veiligheid en betaalbaarheid. Door deze combinatie werd de auto een groot succes. De carrosserie is zelfdragend en het lage zwaartepunt en gebruik van aluminium carrosseriedelen zorgt voor een laag gewicht van 970 KG en een hoge mate van wendbaarheid. Het onafhankelijke veersysteem komt het comfort dan weer ten goede. Kortom: een groot succes in het hoogtepunt van de Britse auto-industrie. Een ideale klassieker voor tourritten, vakantieritten of gewoon om te koesteren.
MG B 1.8 GT overdrive
- Beautiful colour combination with Old English White paintwork and dark blue interior
- Minilite rims
- Motolita steering wheel
- Recently serviced
- Stainless steel exhaust
- Only two Dutch owners since 1991
- Overdrive
- Electronic ignition
The MG B: a popular sports car as it should be: lightweight, agile and a pleasure to drive. This GT (coupé) is a fine example beautifully finished in Old English White with dark blue interior and sporty Minilite wheels. It was produced in 1972 and was imported to the Netherlands in 1991, where it subsequently had only two owners. The bodywork is rust-free and the engine compartment is clean and dry. The interior is also still very nice and breathes an English atmosphere with the classic dashboard, beautiful counters and beautiful Motolita steering wheel. The interior has heating and the added overdrive provides a pleasant ''5th gear''. The rear seat offers space for two extra people and this space and the boot is also very neat. Optically, the car has slight signs of use. The stainless steel exhaust provides a nice sound from the 1.8-litre 4-cylinder engine that runs very well and has electronic ignition. The MG was recently serviced and therefore drives excellently. In short: a real driver's car of an iconic car ready for summer to put a smile on your face.
General information about the MG B
The MG B succeeded the MG A in 1963, a car that was already quite popular for MG - part of The British Motor Company (BMC) - with over 100,000 units. The MG B would be produced until 1980 and even more of these were eventually produced: over half a million units. Besides the roadster, other variants were also produced such as the MG B GT three-door 2+2 coupe (1965-1980), the six-cylinder MG C (1967-1969), and the eight-cylinder MG B GT V8. With its 1.8-litre engine and 95 hp, the MG B was a lot more powerful than the 1.6-litre MG A. In addition to performance and handling, the MG B had to score highly in terms of safety and affordability. This combination made the car a great success. The bodywork is self-supporting and the low centre of gravity and use of aluminium body parts ensure a low weight of 970 KG and a high degree of agility. The independent suspension system then adds to comfort. In short: a great success in the height of the British car industry. An ideal classic for touring, holiday driving or just to cherish.